HÖSTMÖTE

Välkomna på föreningens höstmöte den 21 oktober kl 19.00 på Hotel Kalkstrand! Vi behandlar stadgeenliga ärenden. Föreningen bjuder på kaffe och smörgås. I enlighet med säkerhetsanvisningarna vill vi ha anmälningar på förhand. Så här anmäler du dig:

Skicka ett meddelande senast 19.10 till munkvikforeningen@gmail.com / ring eller sms:ssa Mona Lehtonen tfn. 040 3539905.

LUX ARCHIPELAGO 6-22.11

Tidigare år har vi deltagit med vår installation på båtbryggan samt Miniatyr Munkvik. Föreningen deltar också i år i Lux Archipelago. Det blir spännande att se vad det blir. Kom ihåg att alla kan vara med och skapa egna konstverk.

I VÅRA FÖNSTER OCH PÅ GÅRDARNA

Anmäl Ditt hushåll och delta med en lucka i julkalendern. Vårt mål är att få ihop 24 ”luckor”.

Styrelsen hoppas få deltagare från såväl rad-husbolag som egnahemshus. En lucka öppnas varje dag och är öppen fram till 25 december.

Alla väljer själv hur “ luckan” ser ut och var den är placerad - exempelvis i fönstret, invid porten osv. Datumet för din lucka meddelas då vi vet hur många hushåll som deltar.

Klicka här för inspiration !

Anmäl dig till Lux Archipelago och Julkalendern

på e-post munkvikforeningen@gmail.com eller per text eller samtal till Dorita Skaag 050 3419031

MUNKVIK. EN FANTASI MED BILDER

Kolla vår sida på Facebook:

GRUVBESÖK

A post shared by Åbo Underrättelser (@abounderrattelser) on

Munkvikföreningens medlemmar var bjudna till gruvan den 22.10.2019. En buss hämtade oss till Nordkalks huvudkontor för att hämta säkerhetsutrustningen som bestod av hjälm och väst. Bussen körde sedan ner i gruvan. Som guide hade vi geologen Gerhard Hakkarainen som berättade för oss om verksamheten i dagbrottet.

Åbo Underrättelser var med och publicerade en trevlig artikel:

STADEN HAR DRAGIT IN VÅR LEKPARK MUNKPARKEN.

LÄS MER HÄR

Jubileet var synligt i media:

Vill du komma med oss och spela innebandy? Läs mer här.

På Facebook kan du kolla vad vi har på gång:

Boken Munkvik En fantasi med bilder av Dick Karlsson utkom 7.11.2019. Händelserna i denna fantasi utspelar sig i byn Munkviken och boken är rikt illustrerad med fotografier. Mer info här.

Lux Archipelago tävling.

Tävlingen är avgjord. Vinnare är Tarja Suomi.

Grattis!

JUBILEET firades med en fest den 25.5. Program för både barn och vuxna. s mer här.